Wiadomości

Mediapanel: blisko 25 mln Polaków na Facebooku i 13 mln na TikToku. Snapchat odchodzi do lamusa?

today2023-11-27 3

Tło
share close

Codziennie z mediów społecznościowych korzystają miliony ludzi na całym świecie. Tylko w naszym kraju z Facebooka korzysta ponad 80% internautów, z Instagrama prawie połowa, a z TikToka nieco ponad 40%. Na ostatniej platformie średnia czasu spędzonego wynosi 18,5 godziny, to o ponad trzy godziny więcej niż na Facebooku. Zmalała natomiast odwiedzalność Snapchata.

Październik to miesiąc, w którym na Facebooka zajrzało 24,9 mln polskich użytkowników, stanowiąc tym samym 83,8% wszystkich internautów. Wyniki badania Mediapanel pokazują, że Polacy spędzają tu średnio 15 godzin i 24 minuty. I mimo że Facebook ma znacznie większą oglądalność niż TikTok, to na tej drugiej platformie czas spędzony jest znacznie dłuższy i wynosi 18 godzin i 32 minuty. Na TikToka w październiku weszło 12,95 mln użytkowników, co stanowi 43,6%. Jednak TikTok zajmuje trzecie miejsce wśród mediów społecznościowych z jakich korzystają Polacy. Na drugim miejscu uplasował się Instagram, gdzie było 14,78 mln użytkowników (49,74% wszystkich internautów), jednak czas spędzony tutaj był znacznie krótszy i wynosił 4 godziny 58 minut.

Snapchat powoli wypada z gry, gdyż przez cały październik weszło na niego zaledwie 5,21 mln internautów (17,52% zasięgu całościowego) a każdy z nich spędził średnio 2 godziny 50 minut. Platformę X, czyli dawnego Twittera, nadal działającego pod tym adresem, odwiedziło 9,44 mln internautów (31,77% internautów), spędzając w nim średnio 1 godzinę i 13 minut. Z dwóch innych mniejszych platform polscy internauci skorzystali przez ponad 40 minut. Pinterest zanotował 6,74 mln odwiedzających oraz 43 minuty i 17 sekund spędzonych (22,68% zasięgu). Drugą platformą Wykop, który odnotował 2,22 mln użytkowników oraz 47,5 minuty przeciętnego czasu, co dało blisko 7,5% zasięgu całościowego.

Listopad z nowym rekordem

Miesiąc do miesiąca odwiedzalność platform z czołowych miejsc w rankingu wzrosła. Facebook zyskał 263,7 tys. użytkowników (+1,1%), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 22 minuty (2,4 proc.). Instagram osiągnął wzrost o 326,1 tys. odwiedzających (+2,3%) oraz 6 minut i 59 sekund (2,4 proc.) przeciętnego czasu korzystania. TikTok odnotował wzrost o 541,9 tys. użytkowników (+4,4%) oraz 13 minut i 36 sekund średniego czasu korzystania (1,2 proc.), natomiast X/Twitter – o 816,8 tys. użytkowników (+9,5%) oraz 2 minuty i 5 sekund średniego czasu (3 proc.).

Napisane przez: Mysza

Oceń

0%